tiistai 1. helmikuuta 2011

Tofua ja kasviksia.

Mä olen ollut ihan luvattoman laiska kokki, joten eipä ole tännekään uusia reseptejä ilmaantunut. Nyt meillä muu väki syö jauhelihakeittoa, joten mulla taas omat eväät. Pitkästä aikaa päätin tehdä tofua ja sitä olen nyt parina päivänä syönyt. Olen kokeillut erilaisilla mausteversioilla, enkä oikein osaa päättää mikä niistä on paras, joten laitan tähän ne kaikki. Helppoa ja nopeaa.

Tofua ja kasviksia yhdelle

1/2 pkt kylmäsavustettua tofua
1 iso porkkana
100-150 g tuoreita herkkusieniä
1 yksikyntinen valkosipuli
n. 0,5 dl öljyä

sitten mausteeksi
n. 1 tl harissa-maustetta
tai
n. 1 tl garam masala-maustetta
tai
vajaa 1 tl punaista currytahnaa (pirkka tandoori)

Kuumenna pannulla (tai wok-pannulla) öljy. Kuutioi tofu.


Laita tofu ja mausteet pannulle ja kääntele. Tässä vaiheessa levy saa olla todella kuumalla, itse paistelin niin, että levy oli täysillä. Tofun ruskistuessa pese tai kuori porkkana ja viipaloi se todella ohuiksi viipaleiksi. Pese tai kuori sienet ja viipaloi. Kuori valkosipuli ja viipaloi (ja voit vähän hienontaa viipaleita).


Kun tofu on saanut vähän väriä, laita levy keskilämmölle ja laita muut aineet pannulle. Paistele vielä n. 10 min, kunnes porkkanat ovat vähän rapeita ja sienet saaneet vähän väriä.




Kippaa lautaselle ja nauti. Kuvan annoksessa on vielä päällä persiljaa.




Ei kun joo. Kyllä se taitaa parasta olla sillä harissa-mausteella. 



 Annoksessa:
660 kcal
hiilihydraatit 14 g
rasva 57 g
proteiini 25 g





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti